Ports de la Generalitat

Delta Ebre Port organitza a la Ràpita el primer “fam trip” de xàrters nàutics amb operadors i periodistes alemanys

Dilluns, 16 abril 2018

  • Cinc operadors del sector de xàrters nàutics i dos periodistes especialitzats, tots del mercat alemany, han realitzat un fam trip, per conèixer la destinació, les infraestructures portuàries i els serveis
  • L’objectiu d’aquest viatge de familiarització és promoure l’activitat nàutica i impulsar un nou tipus de turisme que vingui per mar i generi dinamització econòmica a les Terres de l’Ebre

 Delta Ebre Port ha organitzat, amb Sant Carles de la Ràpita com a epicentre, el primer fam trip o viatge de familiarització en què han participat un grup d’operadors alemanys de xàrters nàutics i periodistes de les revistes nàutiques alemanyes Segeln i Boote. Des del divendres passat fins aquest dilluns han pogut conèixer de primera mà la destinació de les Terres de l’Ebre combinada amb el nord de Castelló i les Columbretes, amb un ampli ventall d’activitats gastronòmiques, esportives, culturals i d’oci; les instal·lacions portuàries i els serveis de què poden gaudir els turistes nàutics.

Aquesta activitat, que és fruit del treball fet a la fira nàutica de Düsseldorf (Alemanya), el mes de gener passat, ha comptat amb la col·laboració de l’Agència Catalana de Turisme, la Diputació de Castelló, l’Ajuntament de l’Ametlla de Mar i l’entitat Sant Carles Marina.

Dos itineraris de xàrters nàutics

Els representants del mercat nàutic alemany han pogut fer les dues rutes establertes des del port base de la Ràpita, a les instal·lacions de Sant Carles Marina, com a punt neuràlgic, fins a la ruta de la costa nord i la ruta de la costa sud dels ports ebrencs i el nord de Castelló, per descobrir els recursos turístics del territori.

S’ha valorat com a molt positiu el treball conjunt que s’està fent entre les diverses institucions implicades al territori en la promoció del sector dels xàrters dins de Delta Ebre Port, amb empreses referents com és Cruesa”, ha apuntat l’alcalde de la Ràpita, Josep Caparrós. La marca Delta Ebre Port està formada per Ports de la Generalitat,  l’Ajuntament de La Ràpita, el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona a les Terres de l’Ebre i la Cambra de Comerç. Caparrós ha afegit: “Creem sinergies que fan interessant la destinació, juntament amb les instal·lacions de Sant Carles Marina i la ubicació estratègica, al delta de l’Ebre i geogràficament propera al mercat balear”.

El gerent de Ports de la Generalitat, Joan Pere Gómez Comes, ha dit sobre aquesta visita que “amb aquest viatge de familiarització hem fet un pas més per a l’impuls dels xàrters nàutics als ports ebrencs, preparats per rebre aquest nou mercat”. Gómez Comes ha afegit: “L’arribada d’una nova tipologia de turisme per mar ha de potenciar noves activitats relacionades amb la nàutica i ajudar a dinamitzar l’economia de les Terres de l’Ebre”.

L’itinerari nord transcorre pels ports de l’Ampolla, l’Ametlla de Mar i Calafat, mentre que l’itinerari sud va des del port de les Cases d’Alcanar, passant pels ports del nord de Castelló, com ara Vinaròs, Benicarló, Peníscola i les Fuentes fins a les illes Columbretes.

En aquesta ocasió, els participants del fam trip han visitat Sant Carles de la Ràpita, les Cases d’Alcanar, les illes Columbretes, Peníscola, Benicarló, l’Ampolla i l’Ametlla de Mar, les muscleres i el Parc Natural del Delta de l’Ebre.

L’adjunt a la direcció del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona a les Terres de l’Ebre, Albert Folch, ha dit sobre aquesta visita: “Estem molt satisfets de les opinions positives recollides pels participants, ja que el mercat alemany representa un 2’5% dels turistes que arriben a les Terres l’Ebre”.  Folch ha afegit que és “un públic molt sensible a les propostes de turisme responsable que la destinació, declarada reserva de la biosfera, que ara es posa al seu abast”.

Línia estratègica

L’activitat de xàrters nàutics s’emmarca en les línies estratègiques establertes a l’acord de col·laboració institucional que van signar els responsables de la marca Delta Ebre Port, el novembre de 2016. Aleshores, es va crear un Pla d’actuacions i un equip de treball per desenvolupar diverses activitats com ara la participació en els principals fòrums nàutics internacionals de París i Düsseldorf i les fires del sector nàutic de Palma de Mallorca i Barcelona.

 Amb tot, l’arribada dels viatgers de xàrter nàutic han de promoure el teixit local, els comerços, els museus, els restaurants i les activitats d’oci. Així mateix, es coordinarà amb el territori la promoció de la destinació, d’acord amb el que demanda el xàrter nàutic, proposant noves experiències als turistes del sector nàutic.

16 d’abril de 2018                  Nota de premsa