Ports de la Generalitat

Ports de la Generalitat promou el port industrial d’Alcanar per captar noves mercaderies

Divendres, 16 novembre 2018

  • L’Administració portuària està desenvolupant una campanya promocional per donar a conèixer al teixit industrial els ports comercials de gestió directa i indirecta que són competència de la Generalitat
  • El port d’Alcanar, amb un calat de 12 metres i un moll obert a la mercaderia general, s’està promocionant amb força per donar a conèixer al sector comercial el gran potencial de les seves instal·lacions

Ports de la Generalitat ha fet una aposta estratègica per impulsar l’activitat comercial dels ports de gestió directa com ara, Palamós (Baix Empordà), Vilanova i la Geltrú (Garraf) i Sant Carles de la Ràpita (Montsià), i de gestió indirecta com el port d’Alcanar (Montsià), l’únic port industrial de Catalunya on l’empresa cimentera Cemex opera la seva línia de productes. Un port que també té un moll obert a qualsevol tràfic de mercaderies. L’objectiu de la campanya de promoció és incrementar les línies d’exportació i importació de productes, generar llocs de treball, incrementar el creixement econòmic dels nuclis urbans on es troben els ports i els seus entorns.

L’únic port industrial de Catalunya

El port industrial d’Alcanar està molt ben posicionat en el sector després de la feina feta per Cemex al llarg d’aquests anys. Amb aquest potencial, l’Administració portuària vol impulsar el moll número 2, un moll obert a l’operativa de mercaderies que també forma part de l’aposta estratègica de promoció.

La campanya  de promoció es troba en fase inicial amb la creació de diferents elements de comunicació i la participació a diferents fires europees. S’ha dissenyat un catàleg i s’ha editat un vídeo del port d’Alcanar per mostrar les infraestructures, els equipaments i els serveis a possibles clients. També s’ha participat a les principals fires de càrrega, logística i project cargo d’Europa a: Alemanya, Regne Unit i Barcelona. En una segona fase, la campanya s’adreçarà als operadors logístics i marítims, les empreses, les institucions i el mercat internacional.

El vídeo editat mostra el potencial d’una instal·lació amb un calat de 12 metres de profunditat, on treballen grans vaixells mercants; un moll de 320 metres de longitud obert a mercaderia general, sòlids a granel i project cargo; i una zona d’emmagatzematge descoberta per a mercaderia de 15.000 metres quadrats de superfície. El vídeo es distribuirà a través de les xarxes socials i diferents aplicatius per tal que el sector conegui les possibilitats d’aquest port. (Enllaç vídeo: https://youtu.be/IlBFTjZkSfo).

La col·laboració publicoprivada ha estat clau per a la continuïtat de l’activitat del port industrial d’Alcanar, sobre aquest tema el gerent de Ports de la Generalitat, Joan Pere Gómez Comes, ha dit que “Ports va invertir 3 milions d’euros per ampliar el calat del port a 12 metres de profunditat, obra que ha permès Cemex ser més competitiva, obrir noves línies d’exportació per als seus productes i continuar donant ocupació a un centenar de persones a la fàbrica de ciment”. “Aquesta col·laboració publicoprivada ha suposat un gran benefici per al territori”, ha afegit Gómez Comes.

L’Ajuntament d’Alcanar dona suport a la campanya promocional del port industrial. Segons ha dit l’alcalde d’Alcanar, Joan Roig, “a Alcanar Platja tenim un port obert al tràfic de mercaderies que pot permetre l’arribada de nova activitat empresarial”. En aquest sentit, Roig també aposta per impulsar aquest servei en l’àmbit internacional: “Estem davant d’un instrument important per desenvolupar econòmicament el nostre municipi i, per tant, ens cal potenciar-lo col·lectivament”.

 

16 de novembre de 2018               Nota de premsa